דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלילות אובמה בבית הלבן - עדכון מרץ 2009 

מאת    [ 19/04/2009 ]

מילים במאמר: 1900   [ נצפה 2733 פעמים ]

עלילות אובמה בבית הלבן - עדכון מרץ 2009

הכשירות החוקתית של אובמה לכהונת נשיא היא עדיין הנושא הראשון שמופיע במנוע החיפוש גוגל הבינלאומי google.com. די להקליד Obama כדי לקבל המשך אוטומטי birth certificate. כפי שכתבתי בעבר, עשרות דרישות שהופנו לאובמה ישירות ובאמצעות בתי משפט להראות תעודת לידה אמריקאית בעלת תוקף משפטי נדחו על ידו. עד כה אובמה שילם מעל חמישה מליון דולר הוצאות משפטיות לדחית הבקשה להראות תעודה שעלותה חמישה דולר בלבד. עורכת הדין ד"ר אורלי טייץ Orly Taitz היא בין העותרות הידועות והקולניות יותר. ב-25 במרץ באוניברסיטת שיקאגו אף החליפה מספר משפטים בפומבי עם נשיא בית המשפט העליון השופט רובטס Roberts אשר היה ברור כי הוא מודע לבעיה, ביקש שתשאיר לו מסמכים שברשותה, וביקש להמנע מדיון באותו מעמד בנושא. עו"ד פיליפ ברג, סגן התובע לשעבר של פנסילבניה היה הראשון שהגיש עתירות בענין עוד ב-2008, לבתי משפט שונים. ב- 24 במרץ 2009 הוא הגיש ערעור לבית המשפט לערעורים על החלטה שהתקבלה בבית משפט (Hollister v. Soetoro) שבה השופט קבע שאין לדרוש מאובמה הוכחה כי הוא עומד בדרישות החוקה לתפקיד נשיא[1]. מן הראוי לציין כי אובמה פעל נמרצות להטלת חסיון ואיפול מלא על תעודת הלידה שלו כביכול מהוואי, על כל המסמכים שאי פעם צירף לבקשה לקבלה ללימודים באוניברסיטאות שונות, על כל המסמכים שאי פעם הגיש לצורך קבלת מילגות, על כל המסמכים שאי פעם הונפקו עבורו על ידי מוסדות אקדמאיים שלמד בהם או ביקש ללמוד בהם [2].

המלחמה בטרור העולמי הסתיימה, לפחות על פי הבית הלבן. המינוח המקובל war on terror הוחלף במינוח עמום ובלתי מחייב overseas contingency operation [3]. ראשית ההחלפה בסוף חודש פברואר, כחודש וחצי לאחר כניסתו לבית הלבן, שבו "לפתע פתאום" בכירים בממשל החלו להשתמש בעל-פה במונח החדש. מסתבר שאוזנו של אובמה היתה כרויה לדרישתו של "ארגון המשפטנים הבינלאומי" (ICJ) אשר דרש בחודש פברואר לשנות את המונח [3]. לאחר שבלון הניסוי הזה לא יורט על ידי התקשורת, הוצאה הוראה בכתב במספר צורות על ידי הפנטגון - הוא המטכ"ל של צבא ארה"ב [3, 4].

במקביל, משרד המשפטים האמריקאי הודיע במסמך שהוגש בענין משפטי (הנוגע לטרוריסטים) כי יפסיק להשתמש במונח "לוחם אויב" (enemy combatant). משרד המשפטים לא הציע מונח חלופי, אך ציין כי להבא יעצרו רק חשודים אשר נתנו סיוע משמעותי ("substantial support") לקבוצות טרור. חשודים במתן סיוע "לא מכוון" (unwitting) או "בלתי משמעותי" לא יעצרו. הממשל בכלל ומשרד המשפטים בפרט לא הגדירו מה נחשב כסיוע משמעותי.

למי אובמה האזין ונענה? הארגון שהוזכר מעלה (ICJ) International Commission of Jurists נוסד בשנת 1952 (קצת אחרי מלחמת העולם השניה) אך לא ברור לכותב שורות אלה על ידי מי. אין ספק שלא נוסד על ידי האו"ם. ICJ מורכב מ-60 משפטנים בשיטת חבר-מביא-חבר-שחושב-כמותו (שיטה שיושמה בארץ על ידי השופט אהרון ברק). ברשימת חברי המועצה מופיעים מספר נציגים מאירופה וכן נציגים רבים מארצות הידועות כבעלות משטרים בעלי גוון מאד מסויים, כגון סוריה, מצריים, אוגנדה, ניגריה, סודן, בוטצאונה, אירן ועוד [5]. חלקן מדינות תומכות טרור בעצמן... כן, יש גם נציג ישראלי אחד - פרופ' אמריטוס (בפנסיה) דוד קרצמר מומחה למשפט בינלאומי, ממייסדי "בצלם" ויו"ר הנהלתה [6]. הנשיא השני של ICJ (1963 עד 1970) היה עיתונאי, עו"ד ופוליטיקאי אירי בשם שיין מקברייד (Sean MacBride). הוא המייסד של ארגון השמאל הרדיקלי אמנסטי שנוסד ב- 1963, ארגון שהצליח לאחז את עיני הציבור כאילו הוא באמת דואג לזכויות אדם [7] אך במהותו הוא תוקף ומבקר את העולם החופשי בלבד. ב1977 העניקו השלטונות הסוביטים לשיין מקברייד את פרס לנין לשלום, פרס ששמו הקודם היה פרס סטאלין לשלום [8].

עלה תאנה לממונה על ניתוח מודיעין: אובמה מבקש למנות את מר צ'ארלס פרימן הבן (Charles Freeman Jr.) לאחראי על המועצה לניתוחי מודיעין (National Intelligence Council). המועצה מקבלת דוחות מודיעין מ- 16 גופי מודיעין אמריקאים ומפיקה דו"ח המתקרא "דו'ח המודיעין המוסכם" consensus intelligence report. בתפקיד זה תהיה לו נגישות מיידית וזמינה למידע הרגיש ביותר ויכולת אדירה להשפיע על מדיניות ומהלכים של ארה"ב. המועמד לתפקיד היה שגריר ארה"ב בערב הסעודית, ועומד מזה שנים בראש גוף פרטי המתקרא "המועצה למדיניות במזרח התיכון". גוף זה קיבל מערב הסעודית תרומה בסך מיליון דולר בשנת 2006. חלקה הלך לכיסו של מר פרימן כמשכורת וחלקה שולם לו כהחזר הוצאות בתוקף תפקידו. צ'ארלס פרימן הבן גם עומד מזה שנים בראש גוף פרטי המתקרא הקרן למדיניות סין (China Policy Foundation) - גוף שמטרתו לובי פוליטי מטעם הסינים להפעלת השפעה על המחוקק והממשל האמריקאים. המועמד הינו חבר במועצה סינית בשם China National Offshore Oil Corp. מועצה זו (CNOOC) משקיעה כספים רבים בסודן, אירן, ומדינות תומכות טרור אחרות. בשל כך מנועה CNOOC מאז שנת 2004 מלקנות אנרגיה מחברות בבעלות אמריקאית. מר פרימן הצהיר בעבר הקרוב כי על סין להתאחד עם טייוון, וכי המשטר הסיני "לא פעל מהר מספיק לפיזור פורעי הסדר" בכיכר טיאנמן. עיסוק נוסף שיש למועמד המשועמם הוא מתן שרותי יעוץ ותווך ע"י חברה בשם Projects International Inc שבבעלותו. החברה סגרה עסקאות עם חברות סעודיות גם לאחר ה-11 בספטמבר 2001, כולל חברות השנלטות על ידי משפחת בין-לאדן. ןבכן - אם זהו המועמד שאובמה מעדיף על פני אחרים אין ספק שהעדפתו מעידה על משנתו והעדפותיו ותוכניותיו לגבי המזרח התיכון ו"תהליך השלום".

עלה של זית למדינות טרור: איחולי שנה טובה לאייטולות הוא מהות "המסר החדש והרענן" של אובמה לראשי האירן לרגל השנה הפרסית החדשה [9]. בהודעה לא היתה כל התיחסות לעם האירני ולחרותו. במקום זאת אובמה הצהיר כי מסחר הדדי יכול להוביל לשיפור יחסים. עיקר המסר היה הדגש כי מדיניות ארה"ב כלפי אירן היא ליצור דיאלוג דיפלומטי ומחוייבות אליה המבוססת על "כבוד הדדי" [10]. בתשובתם הדגימו האירנים מהו כבוד הדדי לדידם: ראשי המהפיכה האירניים הודיעו כי ארה"ב "צריכה לגבות במעשים את המילים הריקות" שהשמיע הנשיא ועד אז אין מה לדבר על שינוי במדיניות החוץ או מדיניות כלשהי של אירן [11]. לא ברור איך הצהרה שכזו מתיישבת עם רצונו של אובמה לטהר את העולם מנשק גרעיני. רצון זה הובע על ידי אובמה בתחילת מסע הבחירות שלו ב-2007 [12] דרך 2008 [13] ועד כתיבת שורות אלה ב-2009 [14].

בטחון בשחקים - 1: כפי הנראה ברור לאובמה כי טיפול בנשק גריעיני גדול עליו, כרגע לפחות. לפיכך הוא מתחיל בקטן, ועם קהל יעד שידוע כשומר חוק ותקנה עד חודו של יוד. מדובר בטייסי חברות התעופה האמריקאיות, רבים מהם יוצאי זרועות הצבא האמריקאי. הממשל הקודם אישר לטייסים לעבור הכשרה באקדחים ולשאת אותם בתא הטייס בזמן טיסה. יש היום כ-12,000 טייסים נושאי נשק בתא הטייס. אובמה החליט להפסיק את התוכנית ולאסוף את האקדחים [15]. איגוד הטייסים הביע תרעומת, אך ממשל אובמה התעלם מהם. טייסים ממלאים פיהם מיים ומפחדים להתראיין מחשש לנקמה [16]. לעומת זאת הצעד זכה להתלהבות המונית של פעילי שמאל מן התנועה לביטול הסעיף השני לחוקה, סעיף המקנה זכות חוקתית לכל אמריקאי לשאת נשק חוקי. מענין אם אובמה מבצע "נאה דורש נאה מקיים" ומסיר ממטוסו הנשיאותי Air Force One את כל ציוד ההתגוננות האקטיבית שנמצא בו [17]. הרי שם מדובר על יותר מסתם אקדח בתא הטייס, שלא להזכיר את המשמר הנשיאותי של השרות החשאי, ששם כל בחור וטוב לנשק חמוש לעייפה במיטב הטכנולוגיה. אגב, כל מי שיתבונן בתמונה של מטוס הבואינג 747 הנשיאותי יראה כי אין בקומה העליונה כל חלונות, בשונה מאותו דגם בתצורת מטוס נוסעים. ניתן לשער כי אין שם שובך יונים פאציפיסטיות אותם אובמה מטיס לאירועים שונים.

בטחון בשחקים - 2: דיונים מקדימים מעידים כי ממשל אובמה מתכנן להפסיק את התמיכה בטיל החץ. ממשל אובמה גם מתכנן לבטל את פרויקט מטוס הקרב החדיש F-22. על כך נדע פרטים עם פרסום התקציב המוצע על ידי אובמה ואנשיו, בחודש אפריל. ועל כך בפרק הבא...

מקורות

1. Hemenway, M.C. Obama Attorney Threatens Distinguished Veteran on Obama Birth Certificate Issue: Why? 2009 April 15 http://www.aim.org/guest-column/obama-attorney-threatens-distinguished-veteran-on-obama-birth-certificate-i/
2. obamacrusher. Kenyan government seals Obama records. 2008 http://obamacrusher.wordpress.com/2008/10/30/kenyan-government-seals-obama-records/ A list of documents that Obama is hiding:
1. Occidental College records - Not released
2. Columbia College records - Not released
3. Columbia Thesis paper ??not available?
4. Harvard College records - Not released
5. Selective Service Registration - Not released
6. Medical records - Not released
7. Illinois State Senate schedule ??not available?
8. Law practice client list - Not released
9. Certified Copy of original Birth certificate - Not released
10. Embossed, signed paper Certification of Live Birth - Not released
11. Harvard Law Review articles published - None
12. University of Chicago scholarly articles - None
13. Your Record of baptism- Not released or ?not available?
14. Your Illinois State Senate records-?not available?
3. Wilson, S. and A. Kamen. (2009, March 25). 'Global War On Terror' Is Given New Name. The Washignton Post, p. A4, http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/03/24/AR2009032402818.html In a memo e-mailed this week to Pentagon staff members, the Defense Department's office of security review noted that "this administration prefers to avoid using the term 'Long War' or 'Global War on Terror' [GWOT.] Please use 'Overseas Contingency Operation.' "
4. IBD Editorial. (2009, March 26). War Of The Words. Investor's Business Daily, http://www.ibdeditorials.com/IBDArticles.aspx?id=322959426649420 Recently the Justice Department announced in a court filing that it was dropping the term "enemy combatant." No particular substitute was provided, only the explanation that in the future only those who provided "substantial support" to terrorist groups would be detained, not those who "provide unwitting or insignificant support" to al-Qaida and the Taliban.
5. IJC. (2009). List of Commissioners, http://www.icj.org/article.php3?id_article=3156&id_rubrique=13&lang=en
6. ויקיפדיה. דוד קרצמר. 2008 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%95%D7%93_%D7%A7%D7%A8%D7%A6%D7%9E%D7%A8
7. UNESCO, Membership of the International Commission for the Study of Communication Problems. 1978, UNESCO, unesdoc.unesco.org/images/0002/000284/028471EB.pdf
8. Wikipedia. Lenin Peace Prize (Formerly Stalin's Peace Prize). 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Lenin_Peace_Prize The International Stalin Prize for Strengthening Peace Among Peoples was created in 1949 by the Presidium of the Supreme Soviet in honor of Joseph Stalin's seventieth birthday The Stalin Peace Prize was usually awarded several times a year to prominent Communists and supporters of the Soviet Union.
9. CNN. Obama offers Iran 'the promise of a new beginning'. CNN 2009 March 20 http://www.cnn.com/2009/WORLD/meast/03/20/obama.iran.video/ In Friday's video, Obama said: "The United States wants the Islamic Republic of Iran to take its rightful place in the community of nations. You have that right, but it comes with real responsibilities. And that place cannot be reached through terror or arms, but rather through peaceful actions that demonstrate the true greatness of the Iranian people and civilization."
10. Kristol, W. Happy New Year, Mullahs The Weekly Standard 2009 March 30 Volume 14 Issue 27 http://www.weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/016/299qkttg.asp
11. Daragahi, B. and R. Mostaghim. (2009, March 22). Iran's Khamenei says Obama overture not enough. Los Angeles Times, http://www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-obama-iran22-2009mar22,0,1437314.story Iran's most powerful figure dismissed President Obama's extraordinary Persian New Year greeting, insisting Saturday that the U.S. administration's actions must match its rhetoric before Tehran would alter its foreign policy
12. Zeleni, J. (2007, October 2). Obama to Urge Elimination of Nuclear Weapons The New York Times, http://www.nytimes.com/2007/10/02/us/politics/02obama.html Senator Barack Obama proposed on Tuesday setting a goal of eliminating all nuclear weapons in the world, saying the United States should greatly reduce its stockpiles to lower the threat of nuclear terrorism.
13. Mooney, A. (2008, July 16). Obama says time to rid world of nuclear weapons. CNN, http://www.cnn.com/2008/POLITICS/07/16/obama.speech/
14. Reid, T. (2009, February 4). President Obama seeks Russia deal to slash nuclear weapons. The Times (of London, UK), http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article5654836.ece
15. Editor. (2009, March 17). Obama ending the federal firearms program. Washington Times, http://www.washingtontimes.com/news/2009/mar/17/guns-on-a-plane-obama-secretly-ends-program-that-l/ Obama Administration was quietly ending the federal firearms program, risking public safety on airlines in the name of an anti-gun ideology.
16. Malkin, M. (2009, March 17). Is Obama starving federal firearms program for pilots? The Michelle Malkin Blog, http://michellemalkin.com/2009/03/17/is-obama-starving-federal-firearms-program-for-pilots/ Pilots cannot openly speak about the changing policies for fear of retaliation from the Transportation Security Administration. Pilots who act in any way that causes a ?loss of confidence? in the armed pilot program risk criminal prosecution as well as their removal from the program. Despite these threats, pilots in the Federal Flight Deck Officers program have raised real concerns in multiple interviews.
17. WorldNetDaily. Air Force One defenses posted online. 2006 April 10 http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=49665
פרופ' אליהו בן-חנן
מומחה למערכות מרוכבות סתגלנתיות
complex adaptive systems
אזרח ישראל ותושב בה
היה תושב ארה"ב במשך שני עשורים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב